ورق گالوانیزه انتخاب های برتر ورق گالوانیزه

یکی از اصلیترین مراحل تولید ورق گالوانیزه، کنترل ضخامت لایه روی محصول است. اسلب در گریدهای متنوعی تولید می شود

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

یکی از اصلیترین مراحل تولید ورق گالوانیزه، کنترل ضخامت لایه روی محصول است. اسلب در گریدهای متنوعی تولید می شود که معروف ترین آن ها sp3 و sp5 است. از سوی دیگر این محصولات به صورت رنگی نیز عرضه می شوند که سبب جذابیت آن ها به عنوان فلزات فولادی می باشد. ورق گالوانیزه در انواع مختلفی مانند ورقهای آهنی گالوانیزه، ورق گالوانیزه رنگی و ورقهای فولادی گالوانیزه تولید میشود و قیمت ورق گالوانیزه و دیگر انواع آن، متناسب با اندازه و کیفیتی که دارند، تغییر میکند. تولید ورق کرکره در دو نوع گالوانیزه و رنگی در اصفهان تولید می شود. محصول روش نورد گرم در تولید ورقه های فلزی، ورق سیاه است و محصول نورد سرد، ورق روغنی است؛ ورقه های فلزی تولید شده در روش نورد گرم، ضخامت کمتری نسبت به ورق های نورد سرد دارند. بنابراین مشخص است که ورق گالوانیزه، ورق آهنی و فولادی است که با لایه ای از عنصر روی، پوشیده شده است. ورق های فولادی و فلزی از جمله محصولات آهنی و فلزات صنعتی محسوب می شوند که یا به صورت رولی و یا به صورت شیت Sheet (ورقه ای) عرضه می شوند.

فرآیند گالوانیزاسیون یا مقاومسازی ورقها به شیوه گالوانیزه، در مدت زمان کوتاه هم قابل اجراست. محیطهای دریایی و شور نیز به دلیل رسانایی الکتریکی بالای آب دریا (که باعث زنگزدن میشود) عمر این ورقها را کوتاه میکنند. طول عمر بالا یکی از مزایای ورقهای گالوانیزه است زیرا این ورقها به سادگی زنگ نمیزنند. گالوانیزاسیون روشی بسیار مطمئن و مناسب برای زمانی است که میخواهید فلز مورد نظر از زنگزدگی و خوردگی محافظت نمایید. ضخامت پوشش روی بر روی وزن شیت مؤثر است و در نهایت تعیین کننده هزینه آن است؛ در نتیجه نرخ روزانه فلز روی بر نرخ روزانه ورق گالوانیزه اثر دارد. ورق سفید نوعی ورق گالوانیزه است. فلز روی به عنوان پوشش روی سطح ورق فولادی مینشیند. فرآیند گالوانیزه کردن یک فلز در 6 فاز قابل انجام است. لازم به توضیح است که ورق گالوانیزه به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد، در دنیا بسیار محبوب میباشد. بنابراین خرید ورق گالوانیزه برای پروژههایی که در معرض رطوبت قرار دارند، بسیار لازم و ضروری است. ورق روغنی که ماحصل تولید به شیوه تحت فشار و کششی نورد سرد است برای تولید ورق گالوانیزه کاربرد دارد. خرید ورق سیاه برای چه موارد استفاده ای انجام می شود؟ Th​is ᠎post has  been done ᠎by G᠎SA Con te nt Generator Demov ersion᠎!

قیمت ورق گالوانیزه 1 میل به صورت روزانه و لحظه ای در وب سایت آهن اینفو بارگذاری می شود. قیمت ورق گالوانیزه 2 میل نیز مانند دیگر محصولات فولادی در وب سایت آهن اینفو به صورت روزانه بارگذاری می شود. ورق گالوانیزه 0.5 بلند رول فولاد مبارکه اصفهان در صنایع گریتینگ ، خودروسازی ، کانال های آب و هوا ، سقف های شیروانی ، صنعت ساختمان و سایر صنایع هر جا که مشکل خوردگی ورق فولادی سیاه مطرح باشد ، کاربرد دارد . ورق گالوانیزه همان ورق روغنی است با پوشش چند میکرونی از فلز روی (Zn). باید توجه داشت که ورقهای گالوانیزه سطحی براق و شفاف دارند، در حالی که ورقهای آهنی کاملاً کدر هستند و همچنین به دلیل پوشش ورق توسط فلز روی، باید ورق گالوانیزه ضخامتی معادل 6 / 0 تا 6 میلیمتر داشته باشد. برای تولید ورق گالوانیزه باید مسیر دقیق و استانداردی را طی نمود. در این مقاله در رابطه با زنگ زدگی و مقاومت ورق گالوانیزه در برابر آن صحبت نمودیم. هر چند فولاد در بسیاری از صنایع و ساخت و سازها از اصلیترین مصالح میباشد، اما واقعیت این است که این فلز در برابر خوردگی یا زنگزدگی به تنهایی دارای مقاومت چندانی نیست و برای تاثیر بیشتر نیازمند تغییراتی است که در طول سالها تجربه به دست آمده است.

ساخت انواع سطل های زباله پارکی و محوطه ای پاندلی و ثابت - سطل های دو قلو و سه قلو جهت زباله های خشک و تر و بازیافت . پس از اینکه فلز خارج شد، روی با اکسیژن و کربن واکنش می دهد و لایه ای مقاوم در برابر زنگ زدگی روی فلز تشکیل می شود. جالب است که بدانید حتی اگر لایه روی که سطح فلز را پوشانده است، شکسته شود یا از بین رود این فلز همچنان در برابر آب و رطوبت و خورندگی، مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی نمی شود. ورق گالوانیزه، مقاوم ترین نوع ورق فلزی است. ویژگی های عالی و استحکام ورق گالوانیزه باعث شده است که محصولات ساخته شده از ورق گالوانیزه، در برابر مواد شیمیایی، رطوبت، آب، زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته و از دوام طولانی مدتی برخوردار باشند، به همین دلیل علاوه بر اینکه به همین دلایل، محبوب ترند، به صرفه تر نیز می باشند. ورق آهنی گالوانیزه: ورق آهنی را با لایهای از جنس روی، برای افزایش مقاومت در برابر زنگزدگی و ضربات پوشش میدهند که معمولاً این ورقها با ضخامت 5 / 0 میلیمتر و در عرضهای 1 و 25 /1 میباشند. این روش با عنوان گالوانیزاسیون کلاسیک نیز شناخته می شود. This  post w᠎as created wi᠎th the  help ​of GSA C​on᠎te nt Gen᠎er᠎ator  Demov ersi on !

البته این روش بعدها برای جلوگیری از زنگزدگی و خوردگی هم استفاده شد که در نهایت تولید جهانی آن چند برابر افزایش داد. مور حتی دو تصویر حجاری شده از صورت خود را همچون هنرمندان و صنعتگران دوره رنسانس، بر روی یکی از دیوارهای این میدان قرار داد. نظر به گران شدن قیمت مواد خام و افزایش میزان صادرات این ورق، این افزایش قیمت دور از انتظار نیست. به همین دلیل لازم است که در زمان تولید موارد مورد نظر به دقت رعایت شود. ورق سیاه، ورق سفید و ورق گالوانیزه ورق های فلزی مورد استفاده در صنایع مختلف هستند. از جمله ورقه های فلزی هستند که از آهن و آلیاژهای فلزی ساخته می شوند و با توجه به ویژگی هایی که دارند، برای موارد مصرفی مختلف در صنایع و ساختمان سازی، به کار می روند. بعد از اجرای این جزئیات در پای پانل، نبشیهای مربوطه با همین جزئیات درست در امتداد شاقولی لبه دیوار زیر سقف نیز نصب میشوند و بدین ترتیب پارتیشنها آماده نصب میگردند. در مرحله بعد ورقها بعد از تابگیری وارد حمام روی میشوند.

برای کنترل این فاکتور، ورقها بعد از خروج از وان روی، وارد مرحله جت هوا میشوند. در مرحله بعد که نوعی کنترل کیفیت است؛ ضخامت پوشش روی با استفاده از دستگاه مخصوصی اندازهگیری میشود. همان گونه که اشاره کردیم، یکی از بهترین محصولات گالوانیزه، در اصفهان تولید می شود؛ زیرا با بهره گیری از آخرین استانداردهای روز و با کیفیت بسیار بالا عرضه می شود. ورق گالوانیزه به خاطر بهره مندی از عنصر روی، در برابر رطوبت و باران های شدید، آتش سوزی و حرارت، طوفان و نور آفتاب، مواد شیمیایی خورنده، و سایر عوامل آسیب رسان مقاومت بالایی دارد؛ و همین امر باعث محبوبیت ورق گالوانیزه برای استفاده در صنایع مختلف به خصوص ساختمان سازی و عمران شده است. شدت نور یکی از عوامل تعیینکننده محسوب میگردد. عوامل متعددی در تعیین قیمت لوله اثر گذارند. پوشش گالوانیزه در ۲ الی ۳ دقیقه ابتدایی ورود به حوض مذاب تشکیل میشود که به ضخامت فولاد بستگی دارد. این قیمت به متغیرهایی چون ضخامت ورق، عرض آن، و کارخانه تولید کننده بستگی دارد. شما مشتریان عزیز میتوانید این مقطع فلزی را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری خریداری نمایید.

ورقه های فلزی به صورت کلاف بسته بندی می شوند و این یکی از مزیت آن ها است زیرا موجب سهولت حمل و نقل آن ها می شود. از حدود 2500 سال پیش از فلز روی به عنوان لایه محافظ فلزات استفاده میشده است. ضخامت شامل ضخامت فلز پایه و ضخامت پوشش روی است. همچنین زره هندی با پوشش روی متعلق به قرن هفدهم نیز در موزه نگهداری میشود که نشانگر قدمت استفاده از فلز روی است. خرید ورق گالوانیزه برای صنایع مختلف، مقرون به صرفه است. ورق سفید، ورق های فلزی به رنگ سفید هستند که به وسیله تکنولوژی صنعتی خاصی به صورت سفید تولید می شوند و همین که به جای رنگ زدن، از روش صنعتی برای سفید کردن ظاهر این ورقه های فلزی، استفاده می شود، باعث ثبات و مقاومت رنگ و عدم ایجاد ترک در آن بر روی سطح ورق سفید می شود. همین ویژگی باعث میشود که ورق گالوانیزه یکی از بهترین و مقاومترین انواع ورقها در بازار باشد و به دلیل مقاومت و استحکام بالا، کاربرد و استفاده از آن در صنایع نیز بسیار بالا و متنوع باشد. ورق فولادی گالوانیزه: تنها تفاوت ورق آهنی گالوانیزه و ورق فولادی گالوانیزه در جنس(فولاد) و مقاومت آنها است.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن